img

Big-Data, Machine thinking, UX og fiskekort

Mit navn er Philip Illum Thonbo – jeg har arbejdet i den digitale del af reklame branchen som oplevelses designer i 15 år. På  store produktioner for blandt andet Coca-Cola, LEGO, DR og Bang-Olufsen. Jeg har nedfældet nogle tanker i anledningen af mit exit i markedsførings branchen, og er gået over til at være spil designer i en større spil virksomhed i Århus.

Lad os se det lidt som et “Brain Dump“.

Da jeg er vokset op i min mors reklame bureau i 80’erne, har jeg oplevet den store faverige “Mad-Men” tilgang til markedsføring. Og frem til idag kan jeg se at branchen er blevet mere og mere grå og kedelig af fuldstænding ensfarvet støj. Alle kører ud af de samme velkendte spor, som har en dokumenteret virkning. Det ses ofte i branchen at markedsførings GPS’en bare bliver slået til og fulgt i blinde.

En aften i April satte jeg mig ned, og skrev lidt omkring mine erfaringer med branchen’s tendenser, og hvilke trusler og muligheder jeg kan se vi går i møde. Jeg skriver om alt fra optimerede og automatiserede processor, til de bløde værdier som fanger vores interesse og motivation som forbruger.

Jeg har delt mit skriv op i 5 mindre kapitler som kan ses her under

Kapitel 1 : Machine thinking

Kapitel 2 : BIG DATA og Vertikal tænkning

Kapitel 3 : Horisontal tænkning og sharable content

Kapitel 4 : User Experience Design

Kapitel 5 : Case study: Dyrekort

I første kapitel vil jeg snakke lidt om Watson – IBM’s nye kunstige intelligens og hvordan den bruger BIG-DATA og vil komme til at udkonkurrere os på mange punkter hvad angår analysering af al slags data.

Videre til kapitel 1 : Machine Thinking –> 

Leave a Reply

